DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Filharmonia Sudecka im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.filharmoniasudecka.pl
Data publikacji strony internetowej: 2019 r.
Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-19
Deklarację dotyczącą strony internetowej sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część zdjęć i grafik nie posiada opisów.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strona nie posiada aplikacji mobilnych.
Oświadczenie sporządzono: 2025-02-19
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji: 2025-02-12.
Koordynatorem dostępności jest Arkadiusz Simm (e-mail: arkadiusz.simm@filharmoniasudecka.pl).
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Budynek Filharmonii Sudeckiej im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu ul. J. Słowackiego 4, 58-300 Wałbrzych oddany do użytku w 1902 roku wykonany jest zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi w zakresie zapewnienia dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do obiektu od ul. J. Słowackiego 4 – rozwiązane jest wolne od poziomych oraz pionowych barier architektonicznych z poziomu terenu.
Hol główny, kawiarnia, szatnia i kasy biletowe zlokalizowane na parterze są dostępne bezpośrednio z jednego poziomu bez poziomych oraz pionowych barier architektonicznych.
Przy schodach znajdujących się obok naszej Kasy Biletowej znajduje się winda dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W kolejnej części korytarza, przy szatni, znajduje się także podjazd omijający schody prowadzące do sali koncertowej.
Jeżeli poruszasz się na wózku inwalidzkim lub posiadasz inne ograniczenia ruchowe, polecamy wybór miejsc na parterze sali koncertowej. Wybierz krańcowe miejsca w rzędach I-XI, aby zapewnić sobie wygodne ich zajęcie.
Na końcu korytarza po lewej stronie znajduje się toaleta dostosowana do osób z niepełnosprawnościami.
POMOC OSOBOM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Personel jest przeszkolony w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Osobami wyznaczonymi do pomocy są pracownicy Działu Technicznego, tel.: 735 256 111 – dostępni w godzinach otwarcia Filharmonii Sudeckiej.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Kurzawa (e-mail: agnieszka.kurzawa@filharmoniasudecka.pl, tel.: 508-258-613). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: rpo.gov.pl
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego