Urodzona 02.10.1982 r. w Veracruz (Meksyk). Pochodzi z rodziny o tradycjach muzycznych. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 6 lat w Zespole Szkół Muzycznych w Wałbrzychu. W wieku 14 lat dostała się do słynnej poznańskiej Szkoły Talentów utworzonej przez prof. Jadwigę Kaliszewską. Następnie podjęła studia w Akademii Muzycznej im. J. I. Paderewskiego w Poznaniu, które ukończyła z wyróżnieniem. Swoje umiejętności regularnie doskonaliła podczas kursów mistrzowskich u takich wybitności jak: W. Wiłkomirska (Polska), A. Kostecki (Niemcy), M. Jaszwili (Rosja), A. Kulka (Polska), V. Brodski (Ukraina), J. Kaliszewska (Polska), K. Danczowska (Polska), B. Bryła (Polska), K. Jakowicz (Polska).
Pierwsze doświadczenia orkiestrowe zdobywała w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Poznańskiej im. T. Szeligowskiego oraz w Euskadiko Orkestra Basque National Orchestra w San Sebastian (Hiszpania), gdzie po wygranym egzaminie rozpoczęła stałą współpracę. Współpracowała również z orkiestrami: Allegria di Vitta (2 płyty CD „Astor Piazzolla” 2002 r. B. Chmielarz, W. Prządka; „Regreso al Sur” 2003r. K. Meisinger, B. Chmielarz, J. Bokun), Baltic Neopolis Orchestra (tournée Polska, Czechy); Inter Camerata (2 płyty CD „Forgotten Masterpieces” 2014 r. J.J. Bokun, M. Bronikowski; „Woodwind Masterpieces” 2016 r. J.J. Bokun, P. Gusnar; szereg koncertów Polska, Czechy-Praga, Morawy oraz stały udział w Międzynarodowym Festiwalu Klarnetowym Clarimania).
Od 2007 roku Dorota Graca-Kosek pełni funkcję koncertmistrza Orkiestry Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, z którą wielokrotnie występowała jako solistka wykonując między innymi:
– koncert skrzypcowy J. Sibeliusa pod batutą J. Rogali
– koncert skrzypcowy H. Wieniawskiego d-moll pod batuta J. Rogali, J. Koska
– koncert skrzypcowy M. Brucha pod batutą K. Biruli, D. Mikulskiego
– koncert skrzypcowy K. Szymanowskiego pod batuta P. Kotli
– pory roku A. Piazzolli pod batutą J. J. Bokun, J. Koska
– P. de Sarasate „Carmen Fantasie”, M. Ravel „Tzigane” pod batutą J. Koska
– koncert skrzypcowy W. A. Mozarta A-dur pod batutą D. Mikulskiego, M. Pijarowskiego
– koncerty skrzypcowe A. Vivaldiego we współpracy z J. Staniendą
– P. de Sarasate „Melodie cygańskie” pod batuta J.-L. Tingaud
Z Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej występowała na festiwalach między innymi w Kudowie-Zdroju, Szczawnie-Zdroju, Wrocławiu, Brzegu Dolnym oraz odbyła tournée po Chinach. Dokonała również wielu nagrań płytowych, m.in. K. Fiorini 2 Violin Concertos 2012 r., P. Kachley 3 utwory na orkiestrę oraz Symfonia 2012 r. oraz z muzyka polska J. Maklakiewicza w 2021 r. W latach 2014-2017 była zatrudniona w Filharmonii Gorzowskiej, z którą między innymi brała udział w Festiwalu Transatlantyk Jana A. P. Kaczmarka w 2015 r. w Poznaniu. Miała również zaszczyt występować pod batutą Maestro Krzysztofa Pendereckiego.
Działalność dydaktyczna stanowi niezwykle ważny aspekt w jej pracy zawodowej. Wiedzę, umiejętności i doświadczenie zdobyte przez lata przekazuje swoim uczniom. Od 2012 r. prowadzi klasę skrzypiec w Zespole Szkół Muzycznych I i II st. w Wałbrzychu.
Od 2017 r. jest koncertmistrzem i managerem kameralnej orkiestry smyczkowej K. O. S. w Zamku Książ, której ideą jest rozpowszechnianie muzyki kameralnej na Dolnym Śląsku.
Jako koncertmistrz współpracowała z czołówką polskich dyrygentów takich jak: K. Penderecki, J. Maksymiuk, T. Strugała, T. Wojciechowski, M. Błaszczyk, J. Kosek, P. Przytocki, E. Strusińska, J. Florencio, J. Kaspszyk, M. Nesterowicz, W. Czepiel, M. Diakun, P. Kotla, A. Wit.
Skrzypaczka gra na instrumencie francuskim Amati Mangenot z 1931 roku.