Dyrygent Opery Nova w Bydgoszczy oraz profesor, członek Rady Uczelni, Senatu i Prodziekan Wydziału Wokalno-Aktorskiego w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. W sezonie 1993/4 II dyrygent Filharmonii Jeleniogórskiej, w latach 1995-2006 asystent a następnie dyrygent w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Był dyrektorem artystycznym (także p.o. dyr. nacz.) Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie (2004-2008) i Filharmonii Lubelskiej (2017/8). Za granicą pracował z orkiestrami Teatro La Fenice w Wenecji, Teatro Carlo Felice w Genui oraz Teatro de Bellas Artes w Bogocie, dyrygował na otwarcie XXI Festiwalu Operowego w Xanten.
W Operze Nova inaugurował Bydgoski Festiwal Operowy: XIV (Pan Twardowski – 2007), XX (Halka – 2013 – która przyniosła uznanie i pochwały krytyki), XXI (Księżniczka czardasza – 2014), XXIII (Don Carlos – 2016 – opisany entuzjastycznymi recenzjami), XXVI (Straszny dwór – 2019) i XXVIII (Faust – 2022). Dyrygował w operach Gdańska, Szczecina, Poznania, Łodzi i Krakowa. Zrealizował spektakle w naturalnej scenerii Wawelu, Zamku w Niepołomicach, Suchej Beskidzkiej i Lanckorony, oraz na jubileuszowym 50. Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie-Zdroju.
Otrzymał platynową płytę za album O sole mio z Bogusławem Morką. Acte Prealable wydało pięć płyt z nagraną pod jego batutą muzyką polską jako Światowe Premiery Fonograficzne. Pod patronatem Narodowego Centrum Kultury ukazało się Requiem W. A. Mozarta (DUX 1210). Dyrygowana przez niego Halka w reż. Natalii Babińskiej została utrwalona jako spektakl na płycie DVD/BluRay (DUX 8331/6331).
W ramach intensywnej działalności pedagogicznej m. in. szef młodzieżowych orkiestr w Lublinie (1992-99), Warszawie (1999-2015) i Bydgoszczy (2014-17), a także orkiestry Jeunesses Musicales (1996-7) i Euroregionu Nysa (1998).
Absolwent studiów podyplomowych w zakresie zarządzania kulturą i oświatą. Trener biznesu w Instytucie Skutecznego Działania, współautor i współrealizator programu Budowa zespołów doskonałych. Otrzymał odznakę Zasłużony dla kultury polskiej oraz Brązowy Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.
Formację dyrygencką uzyskał u prof. Bogusława Madeya w warszawskiej Akademii Muzycznej (dyplom z wyróżnieniem). W Filharmonii Sudeckiej dyrygował spektaklem baletowym „Dziadek do orzechów” zrealizowanym zimą 2019 roku.