Filharmonia Sudecka realizuje projekt w programie MKiDN “Muzyczny ślad” zatytułowany Jan Adam Maklakiewicz – muzyka symfoniczna, kontynuacja nagrań.
W 2021 roku Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej pod dyrkecją Bartosza Żurakowskiego dokonała nagrań muzyki symfonicznej Jana Adama Maklakiewicza również w ramach programu “Muzyczny ślad”. W programie płyty, która powstała w tym projekcie znalazły się: Koncert skrzypcowy – w solowiej partii skrzypiec Jarosław Nadrzycki, Concertino Quasi Una Fantasia na mezzosopran, fortepian i orkiestrę symfoniczną, gdzie solistami byli Joanna Dobrakowska – mezzosopran i Gracja Szymczak – fortepian oraz Maik – Suita tańców polskich. Kontynuacja nagrań dzieł symfonicznych Jana Adama Maklakiewicza o charakterze monograficznym skupia się na okresie twórczym autora sprzed 1945. Do nagrania wybrano muzykę Koncert wiolonczelowy (1930), którego solistą będzie Tomasz Daroch – wiolonczela, “Cztery pieśni japońskie” na sopran i orkiestrę (1930) oraz “Madonny” 4 pieśni na sopran i orkiestrę (1947), gdzie solistką będzie Joanna Freszel – sopran i “Tango symfoniczne” (1931). Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Sudeckiej poprowadzi ponownie dyrygent Bartosz Żurakowski. Repertuar rzadko wykonywany jest tym trudniej dostępny w nagraniach płytowych. Ze względu na dorobek twórczy Maklakiewicza, który jest ważny dla rozwoju kultury muzycznej w Polsce, ale przede wszystkim jest przejawem uczestnictwa w dziedzictwie muzyki europejskiej nagranie uzupełnia ważny brak w dostępności muzyki polskich kompozytorów. Nagranie audio dostępne będzie odpłatnie na fizycznym nośniku CD w kasie biletowej Filharmonii i w serwisach streamingowych.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Nagrań dokonano w sali koncertowej Filharmonii Sudeckiej w dniach 28-31.08.2023.