Ułatwienia dostępu

Solomiia Pavlenko

W 2019 roku ukończyła studia magisterskie w Narodowej Akademii Muzycznej Ukrainy, po czym uczestniczyła w stażu asystenckim u prof. Iryny Semenenko, Honorowej Artystki Ukrainy, który ukończyła w 2020 roku. Podczas studiów brała udział w licznych międzynarodowych i krajowych konkursach wokalnych. Jest laureatką m.in. I Ogólnoukraińskiego Konkursu Wokalnego im. Oksany Petrusenko (Kijów 2014, Grand Prix).

W latach 2017 – 2018 była członkiem Akademii Operowej TWON (dyr. Beata Klatka); od kwietnia 2022 roku kontynuuje w niej swoje studia, biorąc udział w zajęciach prowadzonych przez takich śpiewaków i trenerów wokalnych jak Olga Pasiecznik, Izabela Kłosińska, Michał Biel, Sophia Muñoz, Mariusz Kwiecień, Topi Lehtipuu i Edith Wiens i in.

W latach 2017 – 2018 była członkiem Akademii Operowej TWON (dyr. Beata Klatka); od kwietnia 2022 roku kontynuuje w niej swoje studia, biorąc udział w zajęciach prowadzonych przez takich śpiewaków i trenerów wokalnych jak Olga Pasiecznik, Izabela Kłosińska, Michał Biel, Sophia Muñoz, Mariusz Kwiecień, Topi Lehtipuu i Edith Wiens i in.

Zadebiutowała w „Wekslu małżeńskim” Rossiniego na ART-SCENIE Opery Kijowskiej. Pisano o „wzruszająco delikatnym i szczerym obrazie dziewczyny [Fanny]”, jaki stworzyła. Jako solistka teatru „Opera Kijowska” śpiewała partie Barbariny (Mozart „Wesele Figara”), Stephano (Gounod „Romeo et Juliette”). W lutym 2023 zaśpiewała partię Jüngfrau w oratorim “Das Paradies und die Peri” Schumanna w ramach festiwalu „Opera Rara” (Kraków) pod batutą Jana Tomasza Adamusa.